Iklan

iklan vip iklan vip

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, 13 Mei 2013

Tips Solekan Natural Dan Segar


1. Persediaan Kulit Wajah
Pertama bersihkan kulit wajah menggunakan pembersih yang lembut. Di ikuti dengan penyegar yang tidak mengandungi alkohol. Alkohol hanya akan menjadikan kulit kering,malah ia tidak sesuai untuk kuit wajah, ia hanya akan menyebabkan kulit mengelupas. Sapukan pelembab untuk mencegah kulit kering.

2. Cerahkan Wajah
Yang anda cari ialah kulit bersinar dari dalam, bukannya berkilat dan berminyak. Untuk kesan begini sapukan "highlighter" di atas tulang pipi, tulang alis dan bahagian tengah hidung sebelum menyapu bedak.

3. Periksa Cela Wajah.
Concealer berfungsi untuk menutup cela pada wajah, tetapi jika terlalu tebal dan banyak sangat, ianya akan membuatkan makeup kelihatan seperti topeng. Cara terbaik ialah sapukan "Concealer" secara tipis di tempat ternoda sebelum menggunakan alas bedak.

4. Pilih Bedak Yang Tepat
Jika kulit berminyak, pilihlah bedak tabur yang "Transculent" untuk mencegah kulit semakin berminyak. Sapukan secara merata, lebih-lebih lagi di sekitar mata dan mulut. Sapukan bedak dengan menggunakan span besar.

5. Bermain Mata
Tampil dengan makeup tipis bukan bererti wajah anda kelihatan pucat. Naikkan eri wajah dengan memilih wajah kontra pada gincu bibir. Pilihlah warna yan glembut seperti merah jambu (pink) cerah. Untuk mata sebaiknya pilih jenis "Matte". Hindari pembayang mata "Glossy"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sponser

iklan vip iklan vip